Skip to main content

Department of Management Sciences

Prof. Dr. Pohl articles in peer-reviewed journals

Articles in peer-reviewed journals (with Review-Prozess)
  1. Nature and role of customer satisfaction in the business of solutions, in review process by European Management Journal. [gemeinsam mit Frank Jacob und Ulrich Kleipaß]
  2. Why participate in the Communities of Innovation? Empirical Analysis of Feedback in Communities of Innovation, in: World of New Economy, June/July 2011. [gemeinsam mit Daniel Mühlhaus, Rolf Weiber und Maria Vola]
  3. Cloud Services for SMEs: Evolution or Revolution?, in: Business + Innovation, January 2011, S. 26-33. [gemeinsam mit Raschid Karabek und Julia Kleinert]
  4. Why participate in the Communities of Innovation? Study of main motivation drivers for specific participant groups, in: World of New Economy, June/July 2010, S. 23-39. [with Daniel Mühlhaus, Rolf Weiber und Maria Vola]
  5. Situative Relevanz von zweiten Meinungen in Entscheidungssituationen: Modellentwicklung und empirische Prüfung, in: Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis (BFuP), Vol. 60 (2008), 4, S. 387-405.
  6. Investor Marketing, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 72. Jg. (2002), H. 2, S. 117-140. [gemeinsam mit Hermann Simon und Bernhard Ebel]
  7. Pour un marketing investisseurs, in: L’Expansion Management Review, Best of Business Reviews, Mars 2002, No. 106, S. 21-33. [gemeinsam mit Hermann Simon und Michel Claessens].
  8. Euro, stratégie pour ne pas perdre au change, in: L’Expansion Management Review, Best of Business Reviews, Décembre 2001, No. 103, S. 76-86. [gemeinsam mit Hermann Simon und Florent Jacquet]
  9. Beaten Paths not always right roads, in: Marketing News (Zeitschrift der American Marketing Association), May 10, 1999, S. 16. [gemeinsam mit Denise Dahlhoff]
  10. Märkte im Aufbruch: Chance durch Kundenbindung, in: absatzwirtschaft, 41. Jg. (1998), H. 6, S. 50-56. [gemeinsam mit Michael Laker und Denise Dahlhoff]
  11. Beschaffungsmarketing, in: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung (ZfbF), 48. Jg. (1996), H. 9, S. 862-863.
  12. Vertrauen wächst mit dem Pricing, in: absatzwirtschaft, Sondernummer Oktober zum Deutschen Marketing Tag 1996, 39. Jg. (1996), S. 168-172. [gemeinsam mit Hermann Simon]
  13. Leapfrogging-Behavior: Ein adoptionstheoretischer Erklärungsansatz, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 66. Jg. (1996), H. 10, S. 1203-1222. [gemeinsam mit Rolf Weiber]
  14. Das Phänomen der Nachfrage-Verschiebung: Informationssucher, Kostenreagierer und Leapfrogger, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 66. Jg. (1996), H. 6, S. 675-696. [gemeinsam mit Rolf Weiber]
  15. Leapfrogging, in: WiSt, 25. Jg. (1996), H. 5, S. 247-249.