Centre for Entrepreneurship, Innovation and SMEs - CENTIM
Publications

The transfer of knowledge between science, industry and society is a priority of CENTIM. Therefore, we actively communicate our research results to the scientific community and business practice.
An overview of our publications since 2013 and of research articles that will be published can be found here:
2023
Alexander Pohl, Lukas Mohr, Jennifer Musial:
Einfache versus komplexe Preismodelle bei grenzkostenarmen digitalen Produkten: Welchen Kriterien und Einsatzmöglichkeiten unterliegen einfache und komplexe Preismodelle bei grenzkostenarmen digitalen Produkten?.
doi:10.1007/978-3-658-38572-9_12
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Marc Dreßler, Ivan Paunovic:
Strategic brand innovation – an explorative study of up- and downstream brand innovation practices in SME wineries.
doi:10.1108/IJWBR-07-2021-0037
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2022
Ivan Paunovic, Cathleen Müller, Klaus Deimel:
Municipal Innovation Partnerships project documentation analysis: [Data set].
doi:10.5281/zenodo.7053509
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Ivan Paunović, Cathleen Müller, Klaus Deimel:
Building a Culture of Entrepreneurial Initiative in Rural Regions Based on Sustainable Development Goals: A Case Study of University of Applied Sciences–Municipality Innovation Partnership.
PDF Download (CC BY 4.0) doi:10.3390/su141912108 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-64409
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Kai Wiltinger, Thomas Heupel, Klaus Deimel:
Controlling.
doi:10.15358/9783800657858
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Ivan Paunovic, Nóra Obermayer, Edit Kovari:
Online branding strategies of family SME wineries: a Hungarian-German comparative study.
PDF Download (CC BY 4.0) doi:10.1108/JFBM-09-2021-0099 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-61372
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Tatjana Mamula Nikolić, Ivan Paunović, Mirjana Milovanović, Nenad Lozović, Marija Đurović:
Examining Generation Z’s Attitudes, Behavior and Awareness Regarding Eco-Products: A Bayesian Approach to Confirmatory Factor Analysis.
PDF Download (CC BY 4.0) doi:10.3390/su14052727 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-61222
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2021
Harald Meier:
Projektmanagement.
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Klaus Deimel, Alina Gerke, Greta Molinski:
Eine empirische Analyse der Bedeutung der strategischen Erfolgsfaktoren von Hidden Champions für mittelständische Unternehmen.
PDF Download (Manuskriptversion) doi:10.3790/zfke.69.2.67 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-59848
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Harald Meier: Frank Maikranz, Alexander Pohl, Klaus Deimel (Hg.):
Management von Unternehmen.
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Alexander Pohl, Berit Engel:
Open Innovation: Systematische Darstellung des State of the Art auf Basis einer Zitationsanalyse.
PDF Download doi:10.18418/978-3-96043-092-6 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-55519
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Klaus Deimel, Alina Gerke, Berit Engel:
Gründungsinteresse an der Hochschule Bonn-Rhein-Sieg: Auswertung einer Umfrage unter den Studierenden.
PDF Download doi:10.18418/978-3-96043-088-9 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-53553
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2020
Alexander Pohl, Berit Engel:
Open Innovation.
doi:10.1007/978-3-658-17291-6_66
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Harald Meier, Frank C. Maikranz:
Unternehmensgründung durch Migranten: Migranten-Entrepreneure verstehen und unterstützen.
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2019
Klaus Deimel, Mischa Ellenberger, Christian Hennecke:
Blue Ocean Strategy® – Eignung und Handlungsempfehlungen für kleine und mittlere Unternehmen.
doi:10.1007/978-3-658-15480-6_6
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2018
Alexander Pohl, Berit Engel:
Open Innovation.
doi:10.1007/978-3-658-17345-6_66-1
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Klaus Deimel, Mischa Ellenberger, Sonja Ellenberger:
Gesellschaftliche Verantwortung von Familienunternehmen – theoretische Zusammenhänge und Messung.
doi:10.1007/978-3-658-20174-6_20
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2017
Alexander Pohl:
Innovationsmarketing: Prämarketing und internes Marketing.
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Klaus Deimel:
Universities Third Mission and Business Incubation: Cooperation Between Universities and Business Incubators Demonstrated with the Example “Digital Hub Region Bonn”.
PDF Download doi:10.18418/978-3-96043-060-5_73 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-34192
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Klaus Deimel, Mischa Ellenberger, Markus Molitor:
Strategische Planung in kleinen und mittleren Unternehmen in Deutschland.
doi:10.1007/978-3-658-15270-3_6
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Rolf Weiber, Alexander Pohl:
Marketing und Innovation.
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2016
Klaus Deimel:
Innovation as a success factor of German SMEs.
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Julian Conrads, Mischa Ellenberger, Bernd Irlenbusch, Elia Nora Ohms, Rainer M. Rilke, Gari Walkowitz:
Team goal incentives and individual lying behavior.
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2015
Rolf Weiber, Alexander Pohl:
Grundlagen des Marketings.
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2014
Alexander Pohl, Rolf Weiber:
Neue Technologien - neue Marketing-Regeln.
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Frank Jacob, Ulrich Kleipaß, Alexander Pohl:
Nature and role of customer satisfaction in the solution business.
doi:10.1016/j.emj.2013.08.002
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2013
Judith Kramer: Frank C. Maikranz (Hg.):
Lebensphasenorientierte Personalpolitik: Eine Analyse zweier Umsetzungskonzepte.
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Klaus Deimel, Thomas Heupel, Kai Wiltinger:
Controlling.
doi:10.15358/9783800647279
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Kontakt

Klaus Deimel
Department of Management Sciences (Rheinbach Campus), Professor of Business Management, esp. Management-oriented Accounting/ Controlling, Board Member of the BRS Institute for International Studies, Managing Director of CENTIM
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habil. Alexander Pohl
Department of Management Sciences (Rheinbach Campus), Professorship of Business Management, esp. Market-oriented Corporate Management and Innovation Marketing, Head of the degree programme Business Psychology (B.Sc.), Head of the degree programme Marketing (M.Sc.), Innovation and small to mid-sized enterprises
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