Publications

Together with our cooperation partners from science and practice, our scientists conduct research in three core areas on the conditions, structures and processes for entrepreneurship and innovation as well as on various aspects of entrepreneurial change.
Bild mit einem Stapel Bücher.
CENTIM conducts research on entrepreneurship, innovation and SME management (photo: Unsplash)

The transfer of knowledge between science, industry and society is a priority of CENTIM. Therefore, we actively communicate our research results to the scientific community and business practice.

An overview of our publications since 2013 and of research articles that will be published can be found here:

Centrum für Entrepreneurship, Innovation und Mittelstand (CENTIM)

2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013

2022

Marc Dreßler, Ivan Paunovic: Strategic brand innovation – an explorative study of up- and downstream brand innovation practices in SME wineries.
doi:10.1108/IJWBR-07-2021-0037 BibTeX | RIS

Kai Wiltinger, Thomas Heupel, Klaus Deimel: Controlling.
doi:10.15358/9783800657858 BibTeX | RIS

Ivan Paunovic, Nóra Obermayer, Edit Kovari: Online branding strategies of family SME wineries: a Hungarian-German comparative study.
PDF Download (CC BY 4.0) doi:10.1108/JFBM-09-2021-0099 BibTeX | RIS

Tatjana Mamula Nikolić, Ivan Paunović, Mirjana Milovanović, Nenad Lozović, Marija Đurović: Examining Generation Z’s Attitudes, Behavior and Awareness Regarding Eco-Products: A Bayesian Approach to Confirmatory Factor Analysis.
PDF Download (CC BY 4.0) doi:10.3390/su14052727 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-61222 BibTeX | RIS

2021

Harald Meier: Projektmanagement.
BibTeX | RIS

Klaus Deimel, Alina Gerke, Greta Molinski: Eine empirische Analyse der Bedeutung der strategischen Erfolgsfaktoren von Hidden Champions für mittelständische Unternehmen.
PDF Download (Manuskriptversion) doi:10.3790/zfke.69.2.67 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-59848 BibTeX | RIS

Harald Meier: Frank Maikranz, Alexander Pohl, Klaus Deimel (Hg.): Management von Unternehmen.
BibTeX | RIS

Alexander Pohl, Berit Engel: Open Innovation: Systematische Darstellung des State of the Art auf Basis einer Zitationsanalyse.
PDF Download doi:10.18418/978-3-96043-092-6 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-55519 BibTeX | RIS

Klaus Deimel, Alina Gerke, Berit Engel: Gründungsinteresse an der Hochschule Bonn-Rhein-Sieg: Auswertung einer Umfrage unter den Studierenden.
PDF Download doi:10.18418/978-3-96043-088-9 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-53553 BibTeX | RIS

2020

Alexander Pohl, Berit Engel: Open Innovation.
doi:10.1007/978-3-658-17291-6_66 BibTeX | RIS

Harald Meier, Frank C. Maikranz: Unternehmensgründung durch Migranten: Migranten-Entrepreneure verstehen und unterstützen.
BibTeX | RIS

2019

Klaus Deimel, Mischa Ellenberger, Christian Hennecke: Blue Ocean Strategy® – Eignung und Handlungsempfehlungen für kleine und mittlere Unternehmen.
doi:10.1007/978-3-658-15480-6_6 BibTeX | RIS

2018

Alexander Pohl, Berit Engel: Open Innovation.
doi:10.1007/978-3-658-17345-6_66-1 BibTeX | RIS

Klaus Deimel, Mischa Ellenberger, Sonja Ellenberger: Gesellschaftliche Verantwortung von Familienunternehmen – theoretische Zusammenhänge und Messung.
doi:10.1007/978-3-658-20174-6_20 BibTeX | RIS

2017

Alexander Pohl: Innovationsmarketing: Prämarketing und internes Marketing.
BibTeX | RIS

Klaus Deimel: Universities Third Mission and Business Incubation: Cooperation Between Universities and Business Incubators Demonstrated with the Example “Digital Hub Region Bonn”.
PDF Download doi:10.18418/978-3-96043-060-5_73 urn:nbn:de:hbz:1044-opus-34192 BibTeX | RIS

Klaus Deimel, Mischa Ellenberger, Markus Molitor: Strategische Planung in kleinen und mittleren Unternehmen in Deutschland.
doi:10.1007/978-3-658-15270-3_6 BibTeX | RIS

Rolf Weiber, Alexander Pohl: Marketing und Innovation.
BibTeX | RIS

2016

Klaus Deimel: Innovation as a success factor of German SMEs.
BibTeX | RIS

Julian Conrads, Mischa Ellenberger, Bernd Irlenbusch, Elia Nora Ohms, Rainer M. Rilke, Gari Walkowitz: Team goal incentives and individual lying behavior.
BibTeX | RIS

2015

Rolf Weiber, Alexander Pohl: Grundlagen des Marketings.
BibTeX | RIS

2014

Alexander Pohl, Rolf Weiber: Neue Technologien - neue Marketing-Regeln.
BibTeX | RIS

Frank Jacob, Ulrich Kleipaß, Alexander Pohl: Nature and role of customer satisfaction in the solution business.
doi:10.1016/j.emj.2013.08.002 BibTeX | RIS

2013

Judith Kramer: Frank C. Maikranz (Hg.): Lebensphasenorientierte Personalpolitik: Eine Analyse zweier Umsetzungskonzepte.
BibTeX | RIS

Klaus Deimel, Thomas Heupel, Kai Wiltinger: Controlling.
doi:10.15358/9783800647279 BibTeX | RIS